Najtrudniej jest się dostać w poczet początkowo Nowicjuszy, później Magów. Aby zostać Nowicjuszem musisz złożyć ofiarę w postaci owcy i 1000 sztuk złota. Gdy wypełnisz większość zadań od magów, czeka cię Próba Ognia. Jest to forma sprawdzianu, ty i twoi rówieśnicy (także starający się o status maga nowicjusze) dostajecie do wykonania 3 dość trudne zadania, po jednym od każdego z rady magów. Tylko jeden, wybraniec Innosa (czyli tak się składa że ty ;)) zdoła przejść przez Próbę Ognia, inni poniosą klęskę, a nawet zginą. Władzę w Klasztorze sprawuje wspomniana już rada magów ognia, w jej skład wchodzą Serpentes i Ulthar i najwyższy rangą Pyrokar (On dał Ci list na początku Gothic'a I). Magowie i wszyscy w Klastorze wyznają pierwszego boga, Innosa, a Paladyni służą magom pomocą. Gdy przejdziesz Próbę Ognia, będziesz mógł(musiał) się nauczyć 6 kręgów magii , każdy z kręgów ma do siebie przypisane czary, aby użyć któryś z nich musisz się nauczyć tworzyć jego runę. Magowie są mistrzami magii, ale także dwuręcznego kija bojowego. Mag najlepiej sprawdza się pod koniec gry, bo do zabicia 10 Elitarnych orków potrzebuje 1 czaru, Deszcz Ognia.
|